همه چیز در مورد مو

مطالب خواندنی درباره مو و بهداشت فردی

همه چیز در مورد مو

مطالب خواندنی درباره مو و بهداشت فردی

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

پیگیری سوابق بیمه تامین اجتماعی

پیگیری سوابق بیمه تامین

پیگیری سوابق بیمه با کد ملی

پیگیری سابقه بیمه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعیی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی فقط با کد ملی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی

مشاهده سوابق بیمه تامین

دانلود ویدیو از یوتیوب نرم افزار

دانلود ویدیو از یوتیوب به صورت Mp3

دانلود ویدیو از یوتیوب برای کامپیوتر

دانلود ویدیو از یوتیوب برای ایفون

دانلود ویدیو از یوتیوب با زیرنویس

دانلود ویدیو از یوتیوب با ربات تلگرام

دانلود ویدیو از یوتیوب با تلگرام

دانلود ویدیو از یوتیوب با Idm

دانلود ویدیو از یوتیوب اندروید

دانلود ویدیو از یوتیوب

تبدیل Pdf به Word نرم افزار

تبدیل Pdf به Word ساپورت فارسی آنلاین

تبدیل Pdf به Word در ویندوز 10

تبدیل Pdf به Word بدون نرم

تبدیل Pdf به Word اندروید

تبدیل Pdf به Word آنلاین بدون بهم ریختگی

تبدیل Pdf به Word آنلاین

تبدیل Pdf به Word

زرین پال چیست

زرین پال ووکامرس

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است


  • ندا خوشرو
  •  
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
  •  
  • ۰

امروزه خانم‌ها به مو‌های فر بسیار علاقه نشان میدهند و دوست دارند به هر روشی مو‌های خود را فر کنند.اگر شما در زمینه فر کردن موها تبحر لازم را ندارید می توانید با کمک انواع مطالب آموزش فر کردن موها مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید و به موهای خود حالت و فرم بی نظیری را ببخشید.

اغلب خانم ها تمایل دارند موهای فر و موج داری داشته باشند که برای فر کردن موها روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید با کمک انواع وسایل فر کننده و روش های طبیعی موهای کوتاه و بلند خود را فر دهید. در ادامه آموزش فر کردن مو در منزل را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید مهارت لازم را در زمینه فر کردن موهایتان بدست آورید.

آموزش فر کردن مو با روش های مختلف

موهای فر باعث ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر خانم ها می شوند و برای فر کردن موها روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید به کمک سنجاق سر و بافتن موها و بیگودی و چنگال و بابلیس و … موهایتان را فر دهید.

آموزش فر کردن مو


۱. فر دادن مو با سنجاق سر

این روش هیچگاه از مد نمی افتد و روشی سریع برای فر کردن موها بدون نیاز به حرارت است. فر کردن مو ها با سنجاق به این صورت است که شما می توانید قبل از رفتن به رختخواب موهای خود را با کمک سنجاق سر حالت دهید که در این صورت صبح با موهای فر و زیبایی از خواب بیداری می شوید. برای فر کردن موها با سنجاق سر به ابزار زیر نیازمند هستید:

مدل موی فر

  1. حوله
  2. شانه با فاصله دندانه های زیاد
  3. ژل مو
  4. سنجاق سر
  5. اسپری موافزودن تصویر از طریق آدرس
  6. شال نخی

آموزش فر کردن مو با سنجاق سر 

۱. برای فر کردن مو با سنجاق سر ابتدا موهایتان را به کمک شامپوی حجم دهنده بشویید سپس از یک نرم کننده استفاده نمایید که در هنگام شستن موها با نرم کننده بهتر است موهایتان را به کمک شانه ای که فاصله دندانه هایش از یکدیگر زیاد می باشد شانه بزنید سپس موهایتان را به کمک حوله تمیزی خشک کنید و آب موها را به صورت کامل بگیرید و موهایتان را به کمک ژل حالت دهید.
۲. موهای قسمت بالای سرتان را جدا کنید و آن ها را به شکل گره نگهدارید سپس به اندازه دو بند انگشت از موهایتان را جدا نمایید و با آن ها حلقه ای را ایجاد کنید و موی خود را با کمک انگشت شست و اشاره نگهدارید و شروع به رول کردن حلقه موها به سمت بالا کنید تا زمانی که به ریشه موهایتان برسید.
۳. موی رول شده را به صورت مسطح نسبت به سرتان قرار دهید و با کمک سنجاق سر آن را به بقیه موهایتان وصل نمایید تا ثابت شود.


۴. باقی مانده موها را به روشی که ذکر شد رول کنید و با کمک سنجاق سر رول موها را ثابت نگهدارید.
۵. موها را به کمک شال نخی بپوشانید سپس به رختخواب بروید و صبح بعد از بیدار شدن حلقه های رول شده موهایتان را باز کنید و سنجاق سرها را از روی سطح موها بردارید و به آرامی موهایتان را با کمک انگشتان شانه بزنید و برای ماندگاری بیشتر فر موها از اسپری مو استفاده کنید.

فر دادن موها با سنجاق سر

۲. فر کردن مو با بافتن

اگر تمایل دارید موهایتان فر طبیعی داشته باشد بهتر است آن ها را به روش زیر ببافید :

۱. موهایتان را بشویید و اجازه دهید تا موها حدود ۷۰ درصد خشک شوند.
۲. موهایتان را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر یک از قسمت ها را ببافید.
۳. اگر تمایل دارید پایین موهایتان فر دار شود فقط در دو طرف سر خود موهایتان را ببافید.
۴. در این مرحله از آموزش فر کردن مو با بافت برای اینکه فر موهایتان از قسمت ریشه شروع شود می توانید دو سمت موها را به کمکبافت فرانسوی یا بوکسوری ببافید.
۵. با موهای بافته شده بخوابید و صبح موهایتان را باز کنید و با کمک انگشت ها موها را از یکدیگر باز نمایید و آن ها را شانه بزنید و در آخر نیز برای ثابت نگه داشتن فر موها از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.

بافتن موها

۳. فر کردن موها با بیگودی چسبی

بیگودی های چسبی از انواع روش های مناسب برای فر کردن موها به شمار می روند و اگر شما تمایل دارید موهایتان فر پر و خوش حالتی داشته باشد بهتر است از بیگودی های چسبی کوچک استفاده کنید و برای اینکه موهایتان فر پرپشت و حالت داری داشته باشد بهتر است از بیگودی های حالت دار بزرگتر استفاده نمایید.

مدل موی فر

وسایل لازم 

  • حوله
  • شانه
  • بیگودی چسبی
  • اسپری

آموزش فر کردن مو با بیگودی چسبی 

۱. در مرحله اول آموزش فر کردن مو با بیگودی ابتدا موهایتان را به کمک شامپوی حالت دهنده به خوبی بشویید همچنین می توانید موها را به کمک آب پاش مرطوب نمایید.
۲. با کمک حوله رطوبت و خیسی موهایتان را بگیرید.
۳. اگر موهای شما پرپشت است آن ها را به چند قسمت مساوی تقسیم نمایید و موهایتان را به سمت بالا رول کنید و اگر موهای شما کم پشت است موهایتان را تقسیم نکنید فقط آن ها را به سمت بالا رول نمایید سپس برای ثابت نگه داشتن موهای رول شده از بیگودی چسبی استفاده کنید.
۴. به مدت چند ساعت صبر کنید تا موهایتان به صورت کامل خشک شوند سپس بیگودی ها را از روی سطح موها باز کنید و موهایتان را با کمک انگشت از یکدیگر جدا نمایید و با کمک اسپری حالت دهنده فر موهایتان را ثابت نگه دارید.

فر دادن مو با بیگودی

۴. فر کردن موها با دستمال کاغذی

یکی از بهترین روش های جایگزین بیگودی فر کردن موها با دستمال کاغذی است و با کمک این روش می توانید موهای فر و پر پشتی داشته باشید.

مدل مو فر

وسایل لازم 

  • دستمال کاغذی
  • حوله
  • اسپری

نحوه فر کردن مو با دستمال کاغذی 

۱. ابتدا موهایتان را بشویید و با کمک حوله رطوبت موهایتان را بگیرید.
۲. یک برگ دستمال کاغذی را تا بزنید و موهای خود را به دسته های کوچکی تقسیم نمایید و انتهای موها را دور دستمال کاغذی بپیچید سپس این قسمت از موها را به سمت بالا رول نمایید تا به ریشه موهایتان برسید و بعد از اینکه قسمت های جدا شده موهایتان را رول کردید برای ثابت نگه داشتن آن ها از دستمال کاغذی استفاده نمایید و دستمال کاغذی را در اطراف موهای رول شده خود گره بزنید.
۳. این مراحل را برای باقی مانده موهایتان تکرار نمایید و شب با موهای رول شده بخوابید و صبح بعد از بیدار شدن موهایتان را باز کنید و با کمک اسپری فر موهایتان را ثابت کنید.

فر کردن مو با دستمال کاغذی

۵. فر کردن موها با چنگال

برای فر کردن موها به کمک چنگال ابتدا از قسمت انتهایی موها شروع کنید و موها را درون چنگال بپیچید و بعد از پیچیدن موها به دور چنگال روی آن ها اسپری بزنید سپس موهایتان را سشوار کنید تا فرهای زیبا و جذابی روی موهایتان ایجاد شود.
اگر موهایتان خیلی صاف و لخت است می توانید با کمک قیچی مارپیچی موهایتان را فر دهید.

مدل مو فر

در این مطلب نحوه فر کردن مو ها با ۵ روش کاربردی و در عین حال ساده را مشاهده کردید که امیدواریم این روش ها مورد توجه شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا قرار بگیرند.

۹. روش دم خرگوشی

این روش یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای داشتن موهای فر و حالت‌دار است.

برای این روش به این وسایل نیازد دارید:

  • دو عدد کش مو؛
  • اسپری نمک دریایی.

روش کار:

  1. موها را با استفاده از یک آب‌پاش مو، مرطوب کنید. همچنین می‌توانید آنها را بشویید و شامپوی حجم‌دهنده مصرف کنید؛
  2. موهای خود را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید؛
  3. موهای هر نیمه را جمع کرده و از بالا، به شکل دم اسبی ببندید سپس هرکدام را آنقدر پیچ دهید تا به شکل طناب شود؛
  4. سپس همان موی پیچ‌داده شده را دوباره دور خودش پیچ دهید تا به انتها برسید؛
  5. برای نگه‌داشتن موها در آن حالت، از کش استفاده کنید؛
  6. پس از اینکه این روند را برای هر دو قسمت مو انجام دادید، به تختخواب بروید؛
  7. در صورت تمایل می‌توانید موهای خود را برای چند ساعت بپوشانید تا اینکه کاملا خشک شوند؛
  8. زمانی‌‌که موها کاملا خشک شد، آنها را باز کرده و انگشتان‌تان را در لابه‌لای موها بکشید تا مرتب و شانه شوند؛
  9. در آخر با استفاده از اسپری نمک دریایی، ماندگاری فرها را افزایش دهید.

منبع : آرگامگ

  • آرش احسانی

کاشت مو  

کاشت مو و هر آنچه باید درمورد این روش برای جایگزین موهای از دست رفته بدانید!

ریزش مو یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد به‌خصوص آقایان از آن رنج می‌برند. در گذشته برای این مشکل راه‌حل کاربردی وجود نداشت، اما به مرور زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی روش کاشت مووارد حیطه پزشکی شد. ریزش موعلت‌های متفاوتی دارد از‌جمله مشکل کم‌کاری تیروئید، کمبود آهن، رژیم غذایی سخت، برخی بیماری‌های داخلی، استرس، کمبود برخی ویتامین‌ها مثل ویتامین‌D‌، زینک و... مصرف بعضی داروها و... با این حال یکی از اصلی‌ترین علت‌های ریزش مو چه در خانم‌ها و چه در آقایان ارث است.

با این حال باید قبل از هر اقدامی مشکل ریزش مو ریشه‌یابی شده تا در صورت ممکن، درمان مناسب به کار برده شود. گاهی اوقات با دارو درمانی یا از بین بردن مشکل اصلی می‌توان ریزش مو را درمان کرد. اما گاهی اوقات کار از کار گذشته است و دیگر باید به فکر راه چاره‌ای دیگر بود.‌ کاشت مویکی از روش‌های نوینی است که برای درمان بی‌مویی حرف اول را می‌زند، اما برای انجام این کار از چند روش می‌توان استفاده کرد اما به‌طور کلیمو از ناحیه‌ای از بدن شخص برداشته و آن را ‌انتقال یا پیوند به نواحی دیگر از بدن می‌دهند.

انواع روش‌های کاشت مو:

روش کاشت مو به صورت جراحی‌:

  • FUTاین روش در اتاق عمل انجام می‌شود و با بیهوشی و خون‌ریزی همراه است. در این روش ابتدا برشی نواری از پوست پشت سر به عرض 2‌سانتی‌متر برداشت می‌شود سپس با قطعه‌قطعه کردن این برش از پوست فولیکول‌های مو جدا شده و در منطقه پذیرنده یا همان منطقه طاسی کاشت می‌شود. به بیان دیگر بعد از بریدن گرافت نواری مو، با استفاده از میکروسکوپ‌های استریو با رزولوشن بالا فولیکول‌های مو جداسازی می‌شود.

نکته!

این روش برای افراد بین 18 تا 25‌سال زیاد توصیه نمی‌شود. البته می‌توانند از این روش استفاده کنند و محدودیت خاصی وجود ندارد اما چون در این سن همچنان ممکن است ریزش مو آندروژنیک کامل نشده باشد، ادامه داشته باشد. به‌همین دلیل اگر یک نوار باریک از پشت سر برداشته و در جلوی سر کاشته شود با‌توجه به ادامه ریزش موهم ممکن است بعدا از نظر بانک مو مشکلی ایجاد شود و هم اینکه دوباره خط ریزش به سمت عقب پیشروی کند و مجددا جلوی سر خالی شود اما غالب افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند.

روش کاشت مو به‌صورت غیرجراحی:

  • FIT:  روش دیگری برای کاشت مو وجود دارد که نیازی به بیهوشی و انجام عمل جراحی آن هم طولانی مدت نیست، چرا‌که در این روش هر یک از واحد‌های فولیکولی مو به‌صورت تک‌به‌تک از سر جدا می‌شوند و دیگر برای گرفتن گرافت، نیازی به برش دادن پوست سر نیست. مراحل انجام این کاشت به این صورت است که بعد از برداشتن گرافت‌ها توسط سوزن‌های بسیار ظریف از منطقه بانک مو، گرافت‌ها در منطقه پذیرنده‌ها همان منطقه طاسی کاشت می‌شوند. این روش برعکس روش قبلی دوره نقاهت زیادی ندارد و یک روزه انجام می‌شود و بدون نیاز به بیهوشی کاشت مو صورت می‌گیرد و فرد می‌تواند بلافاصله به زندگی روزمره خود بازگردد.

مقایسه این دو روش با یکدیگر: (برگرفته از بیانیه انجمن بین‌المللی جراحان پیوند مو)

مقایسه روش جراحی(‌FUT‌) روش غیرجراحی(FIT)
جراحی یا غیرجراحی همراه با جراحی روشی غیرجراحی
باقی ماندن جای زخم (جوشگاه) پشت‌سر به صورت خطی ولی با مساحت کمتر به صورت حلقوی
(‌دایره‌ای) ولی با مساحت بیشتر
احتمال زنده ماندن گرافت‌ها
(پیازهای مو‌)
بسیار بیشتر کمتر
احتمال آسیب به گرافت‌ها بسیار ناچیز بیشتر
کیفیت گرافت‌ها عالی خوب تا ضعیف
کاشت گرافت‌ها  
یکسان
یکسان
استفاده از حد‌اکثر تعداد مو بسته به خصوصیات پوست سر و بانک مو بسته به خصوصیات پوست سر و بانک مو


روش ترکیبی:

روش دیگر روش ترکیبی است. کاشت موی سربه روش ترکیبی FUTو FITطی دو جلسه در دو روز متوالی صورت می‌گیرد و در هر روز یک منطقه از قسمت‌های موردنظر، پیوند را دریافت می‌کند، بدین ‌صورت حداکثر تراکم در سریع‌ترین زمان ممکن حاصل می‌شود.

چه موهایی در سر کاشته می‌شود؟

در کاشت مو با‌توجه به نوع روش پیوند، موهای خود شخص از پشت سر یا ناحیه‌ای از بدن برداشته می‌شود سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ‌های مخصوص، فولیکول‌های آن به‌صورت تک‌تک جدا می‌شوند و با همان ظرافتی که جدا شده‌اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش‌هایی در حد یک میلی‌متر پیوند زده می‌شود.

روش کاشت مو در چند جلسه انجام خواهد شد؟

اهداف و انتظارات از انجام عمل کاشت مو در افراد مختلف، متفاوت است. اکثر افراد در یک جلسه کارشان به پایان می‌رسد اما مواقعی هم وجود دارد عمل کاشت به دو یا بیشتر از چند روز نیاز داشته باشد. 

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو:

  • بعد از انجام کاشت پانسمانی روی سر بیمار می‌گذارند تا از گرافت‌ها مراقبت کند. برای همین بدون نظر پزشک نباید پانسمان برداشته شود.
  • بعد از کاشت ممکن است فرد دچار سردرد شود که این یک امر طبیعی است. برای همین با مشورت پزشک خود می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • تا بهبود کامل باید از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید.
  • برای گذاشتن سر روی بالش باید احتیاط کافی داشته باشید. تماس ناحیه‌ای که در آن مو کاشته شده با بالش، موجب ریزش فولیکول‌های مو می‌شود. در‌نتیجه موهای کاشته شده زودتر از موعد مقرر از جای خود کنده می‌شود. در صورتی که در روزهای ابتدایی درمان، فولیکوها شروع به ریزش کنند، باید به سرعت با پزشک تماس برقرار کنید.
  • باید از تعریق بیش از اندازه هم پرهیز کنید چرا‌که تعریق زیاد ممکن است موجب بروز عفونت‌های شدید در ناحیه پیوند و حتی ناحیه‌ای که از آن گرافت دریافت شده، شود.
  • شست‌وشوی موها در روزهای ابتدایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا تماس آب و حتی دست زدن به ریشه موها موجب ریزش آنها می‌شود. استحمام پس از کاشت مو باید تحت‌نظر پزشک و با نظر وی آغاز شود.
  • بهتر است تا جایی که امکان دارد بعد از کاشت از گذاشتن کلاه و روسری برای مدتی اجتناب کنید.
  • در روزهای اول از قرار گرفتن زیر نور خورشید اجتناب کنید.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای کاشت مو نیستند؟

البته فرد باید سلامت کامل داشته باشد و دچار بیماری‌هایی چون دیابت یا عفونت‌های موضعی نباشد.

چه افرادی کاندیدای مناسب این جراحی هستند؟

 توجه کنید تنها افرادی می‌توانند از این روش استفاده کنند که موهای پشت سر آنها تراکم نسبتا بالایی داشته باشد تا با برداشتن قسمتی از آنها، موها کم نشان ندهند.

چقدر زمان لازم است تا موهای کاشته شده رشد کنند؟

معمولا ۳ تا ۴ماه زمان می‌برد که موها رشد کنند و پس ‌از آن رشد آنها مشابه موهای اصلی و در حدود یک‌و‌نیم سانتی‌متر در ماه، خواهد بود. موهای اولیه معمولا مانند موهای نوزاد بسیار نازک‌اند که با گذشت زمان ضخیم و خشن‌تر می‌شوند. در برخی موارد موهای اولیه فر بوده که پس از گذشت حدودا یک سال، صاف می‌شوند.

چه افرادی مناسب کاشت موبا روش FUE) FIT) هستند؟

معمولا افرادی که در ناحیه پشت سر موهای مشکی و ضخیم و پرپشت دارند برای FITمناسب‌ هستند. البته جنس پوست و عکس‌العمل آن در برابر فشار پانچ نیز خیلی مهم است. گاهی اوقات لازم است یک تست اولیه انجام شود تا از سلامت ریشه موها مطمئن شویم و اگر نتیجه مثبت بود عمل را با همین روش ادامه دهیم. در هر صورت روش عمل به نظر پزشک متخصص پوست و مو بستگی دارد.

یکی دیگر از روش های کاشت مو که این روز ها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است روش SUT  است. این روش بدون بیهوشی و جراحی انجام می شود. این روشتوسط دستگاه مخصوصی انجام می شود که قابلیت این را دارد نسبت به سایر روش های دیگر 3 برابر بیشتر عمل کاشت مو را انجام دهد. به طوری که متخصص کاشت مو می تواند تا میزان 14 هزار گرافیت مورد را تنها در یک جلسه بر روی قسمت مورد نظر پیوند دهد. همچنین برعکس روش FIT  و FUT شما می توانید در یک جلسه به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید و دیگر نیاز به چندبار مراجعه کنید. تمام گرافت ها که توسط دستگاه برداشته شده در آن محفظه نگهداری شده ، بدون دخالت دست. درست است که این روش توسط دستگاه انجام می شود اما نوع کاشت به صورت بسیار طبیعی است یعنی به صورت منظم و یک دست انجام نمی شود و دقیقا مانند رویش موهای طبیعی موها در پوست سر کاشته می شوند. 

شرایط کاشت مو برای زنان به چه صورت است؟

 شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که آیا کاشت مو، فقط برای آقایان روش مناسبی است و خانم ها نمی توانند از مزیت این روش بهرمند شوند؟! امااین طور نیست این روش برای افرادی که کاندید هستند مناسب است و فرقی ندارد که کاندید منتخب شده مرد باشد یا زن. با این حال قبل از انجام هر اقدامی باید توسط متخصص چند نکته مورد بررسی قرار گیرد: 
علت ریزش مو (ارثی است یا غیر ارثی)
جنس موهای پشت سر(ضخیم یا نازک)
انتظارات منطقی

آیا تکنیک کاشت مو در زنان، متفاوت است؟

تکنیک کاشت مو در هر جنسیتی یکسان است. با توجه به شرایط فرد تصمیم گرفته می شود کدام روش برای فرد مناسب است: FUT، FIT یا ترکیبی هر دو. فرد کاندید می تواند یک روز بعد از عمل پانسمان را عوض کرده و موها را بشوید. موهای کاشته شده پس از 4-3 ماه شروع به رشد می کند و پس از 9 ماه حجیم و خوش حالت می شود.

منبع : الو دکتر


  • آرش احسانی


۱,۲۲۶
۰
۰
چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۲
بهترین روش برای درمان خشکی و شکنندگی موها، آبرسانی مو می باشد. بعضی از شیوه‌های آبرسانی مو بلافاصله در ظاهر موها حالتی لطیف و براق ایجاد کرده اما باید به یاد داشته باشیم این موها نیاز به دوره‌ای کامل برای ترمیم خود دارند.
آبرسانی مو در خانه : روش های بی نظیر برای رفع خشکی موها

آبرسانی مو برای رفع خشکی موها

زمانی که موهای ما در اثر عوامل مختلف دچار خشکی و شکنندگی می‌شود

آبرسانی مو به زبان ساده یعنی استفاده از مواد گیاهی یا ماسک مو تقویتی جهت احیای موهای وز شده و خشک که به انواع روش های خانگی می توانیم آن را انجام دهیم.

آبرسانی مو بر 2 قسمت است:

  • قسمت اول: مربوط به آبرسانی مو از طریق تغذیه صحیح و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است.
  • قسمت دوم: مربوط به استفاده مکرر و منظم از انواع ماسک مو که بتواند وضعیت صدمه دیده کوتیکول مو را تا حد زیادی در ظاهر امر بهبود ببخشد و در نتیجه راه هیدراته شدن مو از طریق اصلاح تغذیه و ویتامینه طبیعی باز شود.

در این مقاله به معرفی چند روش از بهترین و ساده ترین روش ها برای بهبود بخشیدن به آسیب فلس های مو که در نهایت منجر به آبرسانی مو به طور طبیعیمی شود می پردازیم.

مطلب پیشنهادی

چه موهایی به آبرسانی نیاز دارند ؟

موهای ما در اثر عوامل متعددی از جمله استفاده مکرر از رنگ مو و یا دکلره دچار آسیب و در نهایت خشکی و شکنندگی می شوند.

از طرفی گاه ممکن است در اثر مداومت و افراط در استفاده از سشوار یا اتوی مو که حرارت مستقیم روی موها وارد می کنند دچار این مشکل شوند، یکی دیگر ازعوامل خشکی و شکنندگی موها کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که می تواند موهای ما را کدر، زبر و به حالت وز شده با ظاهری بد منظره نماید.

در تمامی این موارد نیاز به آبرسانی مو داریم و باید در اسرع وقت به رفع این مشکل بپردازیم.

تغذیه مناسب برای تقویت مو

می دانیم که بخش بزرگی از خشکی و ریزش مو به دلیل کمبود آهن و پروتئین است.

برای رفع این معضل باید به فکر روش تغذیه ای مناسب بود که بتواند این مواد را به طور طبیعی در اختیار بدن قرار دهد. تا باعث تقویت موها شوند.

  • باید بدانید که جعفری تازه یکی از منابع غنی آهن است که به صورت تازه در دسترس همگان قرار دارد و بهتر است به شکل خام مورد استفاده قرار گیرد.
  • از طرفی زیتون و سبزی اسفناج و آویشن نیز منابع سرشار از آهن هستند که می توانند کمبود آهن را در بدن رفع نمایند. بنابراین به هر بهانه ای به غذاهایتان جعفری و آویشن اضافه کرده و در هر وعده غذایی خود سبزیجات مذکور را بگنجانید.
  • از دیگر منابع معروف و غنی آهن در سبزیجات، کلم و کاهو هستند که می توانند تا حد زیادی با کمبود آهن مقابله کنند.
  • جهت تامین پروتئین بدن نیز علاوه بر غذاهای معروفی که می شناسید می توانید از سویا، کلم بروکسل، عدس، نخود فرنگی، ذرت، کلم بروکلی و… استفاده نمایید.
  • همچنین برای تامین اسید فولیک مورد نیاز از نعناع خشک، لوبیا چیتی، بادام زمینی، آووکادو، آب گوجه فرنگی، بذر کتان، موز و… استفاده نمایید.
  • از طرفی ماده بیوتن برای ترمیم موها لازم و ضروری است بنابراین برای تامین این ماده در بدن خود می توانید از قارچ، تخمه آفتابگردان، کره بادام زمینی، نان گندم سبوسدار، گردو، بادام و انواع آجیل استفاده نمایید.
  • در ضمن اگر به طور جدی تصمیم به آبرسانی مو و به طور کل سلامت موهای خود دارید، به شما توصیه می کنیم از کشیدن سیگار، رنگ و دکلره مکرر مو، مصرف فست فود و غذاهای چرب بپرهیزید.

انواع ماسک برای آبرسانی مو

یکی از روش هایی که در زمان تخریب بدنه موها به وسیله مواد شیمیایی یا حرارت مورد استفاده قرار می گیرد ماساژ ساقه موها با انواع روغن های زیبایی و استفاده از ماسک موهای خانگی است.

این نوع از آبرسانی مو به لطافت و درخشندگی موها کمک کرده و در دراز مدت می توانند خشکی یا کدری موها را رفع نمایند.

ماسک ترکیبی از دو نوع روغن

روغن بادام و روغن زیتون هر یک به تنهایی در لطافت و درخشش موها موثرند حال برای حصول نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم مقدار مناسبی از این دو روغن را ترکیب کرده و به ساقه و ریشه موها بزنید و چند دقیقه ای با نهایت ملایمت به ماساژ پوست سر و سپس ساقه موها بپردازید، سپس به مدت نیم ساعت حوله گرمی به دور سر پیچیده و اجازه دهید روغن ها به پوست سر و ساقه موها نفوذ کنند.

در این صورت با آب و شامپوی ملایم شستشو داده و با آب سرد آب کشی کنید. این ماسک طبیعی مو باعث کمک کردن به سیستم طبیعی آبرسانی مو شده و در اثر ماساژ پوست سر جریان خون در این ناحیه بیشتر می شود، بنابراین حتی می تواند یک درمان خانگی برای ریزش مو باشد.

ماسک روغن زیتون و روغن بادام

ماسک پودر کاکائو

از دیگر روش های کمک کننده به آبرسانی مو می توان به ماسک موی خانگی پودر کاکائو اشاره کرد.

برای ساخت این ماسک مو در ابتدا مقدار مناسبی از پودر کاکائو را با سرکه سیب، عسل و ماست مخلوط کرده و این خمیر را به مدت نیم ساعت بر روی ساقه موها قرار دهید.

برای نتیجه بهتر در آبرسانی مو با این شیوه بهتر است از یک کلاه استفاده کرده و پس از مدت زمان مذکور موها را با شامپوی ملایم شستشو داده و آبکشی نمایید.

ماسک پودر کاکائو برای مو

روغن کندش روشی موثر برای تقویت مو

روغن کندش (بر وزن کندر) سرشار از مواد مغذی بوده و می تواند روشی موثر در حفظ آبرسانی طبیعی به موها بوده و در نتیجه خشکی و شکنندگی موها را درمان نماید، همچنین این روغن دارای موادی است که می تواند به رشد مجدد موها کمک بسیاری نموده و در درمان ریزش مو بسیار مفید باشد.

روش استفاده از آن به این ترتیب است که مقدار کمی از روغن کندش را به صورت غیر مستقیم گرما داده و سپس آن را بر روی پوست سر و اندکی روی ساقه موها مالیده و ماساژ دهید، دقت کنید که ماساژ دست شما با نهایت ملایمت و آرامش انجام شود. نیم ساعت مکث نمایید و سپس با شامپوی ملایمی شستشو دهید.

روغن کنجد روغنی بسیار مغذی و عالی

یکی دیگر از روش های موثر آبرسانی به موها استفاده از روغن کنجد است. این روغن بسیار مغذی و غنی است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد.

روغن کنجد باعث تقویت ساقه موها شده و می تواند جریان خون را در پوست سر افزایش دهد، برای استفاده از این ماسک مو کافیست مقداری از این روغن را با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب کرده و پوست و موی سر را با آن ماساژ دهید. سپس حوله گرمی روی موها قرار داده و پس از نیم ساعت شستشو دهید.

ماسک مو میوه‌ای با موز

این ماسک برای رفع خشکی و دوشاخه شدن موها است، در نتیجه می تواند به آبرسانی مو کمک شایانی نماید. کافیست نصف یک موز را به طور کامل له کرده و با اندکی مایونز، آب، یک قاشق روغن جوجوبا و اندکی عسل مخلوط نمایید سپس این مخلوط را از صافی رد کرده و به عنوان ماسک آبرسانی مو در حمام استفاده نمایید، نیم ساعت مکث کرده و سپس شستشو دهید.

ماسک مو برای آبرسانی مو

توصیه‌های موثر جهت آبرسانی مو

  • پس از شستشوی موها با شامپو و آب گرم برای حفظ آبرسانی طبیعی به موها از آب سرد برای بستن فلس هایی که سرتاسر کوتیکول مو را پوشانده اند استفاده کنید. این کار باعث بسته شدن این روزنه ها شده و به حفظ رطوبت موها کمک می نماید.
  • در بسیاری از شامپوها از ترکیبات الکلی استفاده شده که باعث خشکی در موها می شوند بنابراین برای شستشوی موهای خود به سراغ شامپوهایی با ترکیبات فاقد الکل بروید.
  • از استفاده مکرر از براشینگ یا اتوی مو خودداری نمایید.
  • پس از شستشوی موها حتما از کاندیشنر یا نرم کننده موها استفاده نمایید.
  • هرچند وقت یکبار از ماسک مو داخل حمام برای آبرسانی موهای خود استفاده نمایید.
  • پرهیز از رنگ مو و دکلره مداوم چرا که هر دوی این مواد با ایجاد واکنش های شیمیایی در مجاورت موها به کوتیکول مو صدمه زده و باعث خشکی موهای ما می شود.
  • موهای خود را به طور مرتب و با فواصل یک ماهه نوک گیری کنید.
  • از شانه های دندانه درشت برای شانه کردن موهای خود استفاده نمایید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید پرهیز کنید.

و سخن آخر دلگرم:

با مروری کلی به مبحث آبرسانی مو به سادگی می توان دریافت بهترین روش برای هیدراته کردن موها از طریق اصلاح تغذیه و پرهیز از دستکاری های تهاجمی مانند دکلره و مواد شیمیایی اتفاق می افتد.

انواع روش های ذکر شده در بالا تنها راهکارهایی برای بهبود بخشیدن به وضعیت ظاهری موهاست.

همانطور که همه ما می دانیم ساقه مو بخش بی جان از ساختمان مو است که پس از تخریب، امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت تا زمانی که موهای جدید رشد کرده و جایگزین موهای صدمه دیده شود.

بنابراین به شما توصیه می کنیم در صورت علاقمندی به سلامت و زیبایی موهای خود از هرگونه دستکاری غیر ضروری و صدمه زدن به آن‌ها پرهیز کرده و به جای آن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی را برای خود در پیش بگیرید تا سلامت پوست و موهای شما به یک میزان تامین شود.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

  • آرش احسانی